torsdag 20 maj 2021

Hemma jobb


Idag har det varit en dag framför datorn. Det är ganska tråkigt att sitta själv och titta i en dator där andra pratar på. Det gäller att vara alert hela tiden. Idag drog jag iväg en kort stund för att avtacka en pensionär som slutar idag. Men i morgon är hon tillbaka som vikarie, vilken tur vi har!

Mannen är och bygger golv och idag går det fint och fort framåt känns det som. Nu är det golvet i köksdelen som läggs. Sen är hall och vårt sovrum kvar, oj vad jag hoppas att det blir klart under helgen. Har varit till stugan för att vattna i växthuset. Tog även en kort cykeltur med min nya fina cykel. 

Mamma och G har fått nr 2 av sitt vaccin idag och det känns så bra att de är vaccinerade. 

Handlat lite mat på ICA idag för att det blir middag här hemma i morgon. Jag hade tänkt att vi skull köpa en helgpåse men tyvärr var det inga rätter som passade oss och då har jag kollat på många olika restauranger. Maten som man lagar hemma är ju alltid god men det hade varit så skönt att slippa laga mat. Vi tar det en annan gång. 

Inga kommentarer: