tisdag 18 maj 2021

Vaccination



Idag har sonen fått sin första spruta av vaccinationen mot covid-19. Han fick Pfizer BioNTechs vaccin och det betyder att han får en andra spruta om några veckor. Skönt att han fått den första sprutan i alla fall och om jag förstår rätt är man till 40% säker och det viktigaste är att den skyddar mot svår sjukdom.

Hela familjen har ätit lunch ute på restaurang och jag måste säga att det inte är värt priset, jag är i princip missnöjd varje gång då vi gör minst lika god mat här hemma.

Har uppvaktat kollegan som fyller 60 år och det var så varmt och soligt på deras altan. Liknande väder även när hon fyllde 50 år. God smörgåstårta bjöd de på och så hann vi sitta och surra ett bra tag. 

Mamma fick ett besök och även de säljer saker. Golfklubbor och gymmet är nu borta och jag kan lova att de har mycket saker som inte kommer att behövas eller rymmas om de flyttar till en lägga. 

Mannen bygger vidare golvet så att nu har han lagt nästan halva stora rummet. Det får ta den tid det tar för det går inte att stressa fram ett resultat. Jag passade på att tvätta av mercan när jag väl var där. Kan verkligen lova att jag hade en otroligt smutsig bil med vita fläckar på hela. Den såg inte så trevlig ut. 

Inga kommentarer: