onsdag 2 juni 2021

Välkommen juni


Så otroligt härliga dagar vi har. Det är sommar. Här ute är det betydligt kallare än inne i stan, det var ca 20 grader där, 17 i Munksund och 13,5 här ute då det blåser från havet som kyler ner en hel del. Vi vet alla att det är så vid kalla hav vid denna tidpunkt på året. Solen skiner och det gillar jag.

Idag har jag haft elever i bilen då vi har besökt nya skolan där de ska börja till hösten. Det är både pirrigt och kul att för eleverna att göra dessa besök. I år var det covid säkrat så vi tog skola för skola då inge elever skulle mötas och kunna smitta ner varandra. 

Sen har vi kollat matsalsschemat för nästa termin. Det verkar gå ihop och jag hoppas verkligen att det kommer att hålla. Sen har jag gjort en del ärenden till jobbet och det betyder att jag var klar strax innan 17.00 så jag bjöd mannen på mat i stan så när vi kom ut hit så hade vi redan ätit. Ikväll har jag gödslat och vattnat. Vi har en del kålmal som flyger redan nu innan jag planterat ut kålplantorna. Det ser inte så bra ut inför framtiden....

Nu blir det lite TV innan det är dags för sängen. 

Inga kommentarer: