onsdag 9 juni 2021

Åska


Transport av mat till Norrstrandspoolen där åk 3 från en av skolorna var idag. Det gick bra och hela min bil har luktat plättar och potatisburgare hela dagen. :) Sen har jag även ätit lunch med sonen och det är alltid trevligt att få mötas en stund. 

När jag under eftermiddagen var på en skola så såg jag att det blev otroligt mörk himmel med blixtar. Sen kom hela åskovädret över oss. Riktigt obehagligt om man frågar mig. Men det gick trots allt över ganska snabbt. Sen åkte jag hem och gödslade vår gräsmatta i regnvädret som helt plötsligt gjorde uppehåll. Det betyder att vi har vita små prickar med gödsel i hela gräsmattan. Det här betyder att när man går där så fastnar det under skorna och så dras det upp vita spår på alla altaner och plattor. Inte så kul! Sen har sötaste hunden varit hit med bästa A idag och då fick vi små söta vita tassar överallt inomhus... Nu är det dammsugit och vaskat så det är just nu inga spår överhuvudtaget inomhus. Vi tog vår veckostädning idag, oj så skönt nu blir det en lugn torsdag i stället. Jag har dessutom planterat klart utomhus i de krukor som ska ha plantor. Men jag har ännu inte fixat något i bänkarna, men det kommer. Inte heller någon av alla fontäner är i gång. 

Inga kommentarer: