lördag 5 juni 2021

Arbetsam dag



Började dagen 7.30 med frukost efter det åkte jag på gräsklipparen upp till Klubbstugan där jag klippte. Jag kan lova att det är mycket maskrosor och långt gräs. Det var arbetsdag på KIIF vid 9.30 och jag tänkte att det är fiffigt att klippa innan då det ibland blir bilparkering på gräset och då är det kört med att klippa. Sen samlades en skara människor (för många om du frågar mig, nu i covid-19 tider) som har jobbat med allt möjligt för att fixa i ordning så fint. Jag koncentrerade mig utomhus då jag inte ville söta ihop med så många personer. Efter allting var klart så bjöds det på hamburgare.

Hem och packa släp med skräp för en tur till Bredviksberget. Pireva Anytime har jag nu testat 2 gånger och det är ju helt fantastiskt. Att komma in på soptippen och det är endast några bilar där, man tror knappt det är sant! Bra service. Skönt när det är tömt i garaget. Efteråt åkte vi till Bergsviken där vi köpte mat och jord. Sen hem för att plantera och trots att jag köpt många säckar så har jag nu slut jord igen...Blir nog Bokashi hos oss också för det här är inte hållbart?


Räkor utomhus för det är otroligt varmt och skönt och ingen vind. Men mina vänner, detta är ett unikt år. Vi har mygg! I morse på tennisbanan var det en hel del och även här utomhus finns det i rikliga mängder om jag jämför ett vanligt år.

Nu sitter jag och ser ut över ett fantastiskt hav med otroliga färger, har precis kommit upp efter en promenad ner till stranden i detta underbara väder. Nu en dusch och så sängen. Tidiga kvällar då hela jag är trött. 

Inga kommentarer: