torsdag 24 juni 2021

24 juni


Johannes döpares dag, alltså den ursprungliga midsommardagen. Tänk när midsommar var olika dagar beroende när 23 juni inföll. Kan ju tycka att det är bättre nu när det alltid är fredag men olika datum. Jobb idag till 11.30 då jag blev upplockad för lunch med kollegor i Jävre på Beas. Vilken tur vi hade då vi kom var det inte så många gäster men det fylldes på allt eftersom. Gott var det i alla fall men de har lärt sig att ta betalt för jag tyckte det var ganska dyrt. Men är det fräscht som det var så är det värt mycket. Sen tillbaka och jobba en stund och jag var helt ensam i skolan då fritids var på utflykt och badade. 

Mannen som gått på semester nu kom hem lite senare än vanligt då han ville göra klart för att slippa åka in på måndag. Smart tänkt. Vi har grillat hamburgare och det blev en öl till. Gott med kall öl i denna hetta som råder. Ja, du läste rätt, idag är det varmt. Det var 25,5 grader när jag kom hem under eftermiddagen. I solen så klart men det är så skönt. Vi har ätit middag utomhus och jag vara njuter för fullt.

Nu har sommar med Ernst börjat om i år bygger de om ett helt hus. Blir spännande att se för det är ett hus lite likt den gamla stugan på vår tomt. En gammal stomme som är utbyggt, tillbyggd och fixad under åren men inte har full funktion i dagens läge. 

Inga kommentarer: