fredag 4 juni 2021

Sommaren är här


Nu har vi haft fina och soliga dagar ett tag och det är fantastiskt . Idag har det blåst men det har faktiskt varit varma vindar. Jag åkte iväg tidigt för att jobbat men jag var inbokad på en föreläsning kring ett förslag som är lagt kring barn med IF. Jag trodde det handlade om intellektuell funktionsnedsättning men det var mest kring särskola och gymnasiesärskola. Intressant att höra hur de tänker kring den utredning som är gjord och det förslag som lagts fram till regeringen. 

När det var klart så åt jag lite lunch och så loggade jag ut för dagen. Hade telefonen igång såklart men jag jobbade inte mer. Har planterat en del men nu är jorden slut. 12 säckar räcker inte så långt, jag måste köpa mer imorgon. Det blir säkert 10 säckar till?

Sonen har varit hit på middag och idag grillade vi fläskfilé, choritzo samt majs. Gott. Det fantastiska vädret gjorde sitt till när vi kunde sitta ute och mysa i solen och värmen som är här.

Svärmor är tjorvig idag. Hon öppnade upp vid 15.30 så jag har inte sett skymten av henne på hela dagen. Hon ligger och sover av och till hela dagarna. Vi får se hur länge det går för henne att ha det så här. Vet faktiskt inte om har förmågan av att lida att hon har ett toftigt liv? För mig känns det som att hon är så omedveten om det hela men inte vet jag?

 

Inga kommentarer: