tisdag 22 juni 2021

Bröllopsdag


Denna dag för 31 år sedan var en midsommarafton och det var fantastiskt väder, syrenerna stod i full blom och vi sa jag till varandra i Hortlax kyrka. Sen var det fest på Gläntan i många timmar. En helt fantastisk dag för oss. Tänk att det var så länge sedan, helt galet! Vi firar alltså Mahognybröllop.

Idag har jag jobbat hemifrån hela dagen och det har regnat och regnat. Fy vad jag är less på detta väder. Men det är inget att göra åt men mina blommor håller på att drunkna i allt vatten. 

Har även hunnit en sväng till Furu för att hämta 2 tröjor som mannen fått av mig och jag i min tur har fått de av vännen L på Trisco. Mannen har en gammal arbetströja som har sett sina bästa dagar så det var hög tid att byta ut den. Nu har han dagen till ära 2 helt nya svarta tröjor så den gamla kan faktiskt slängas.

Vi har rökt sik idag och det är så gott med en sås som Märta brukade göra till rökt fisk. Mätta och belåtna sitter vi nu och ser på Lisa Nilsson på TV och tittar ut över ett fint hav för det skiner sol just nu!

Inga kommentarer: