torsdag 3 juni 2021

Poolen är igång


Det är riktig sommarvärme ute men idag har det blåst som bara den från ett kallt hav och det håller ner temperaturen här ute. Mamma hade 29,5 grader på baksidan i lä inne i stan. Lite skillnad då det kanske varit 19 här. Men riktigt skönt med sol. 

Igår startade mannen poolen och idag är det 16 grader där. Nu är den ren och fin så det är någon dag till innan vi vill bada. Jag har planterat lite och burit ut blommor från växthuset. Jord ska fyllas i krukor och jag gör en liten insats varje kväll. 

Idag har jag jobbat hemifrån hela dagen med förmiddagen med en utbildning/föreläsning. Riktigt intressant. Sen rektorskonferens hela eftermiddagen. Åkte efter jobbet till Rosvik för att köpa ett tak till hammocken sen köpte jag även en ny dyna till min solstol. En matta återlämnades och en annan köptes på Mio. Tror jag behåller den? Ljus är den och ganska opraktisk men då får jag väl tvätta den. Är svårt att hitta en matchande matta till den stora som vi hämtat hos Märta. 

Vackra kvällar med fantastiska färger. Love it!! 

Inga kommentarer: