måndag 14 juni 2021

Planeringsdag


En dag som är behövlig för oss i skolans värld, planeringsdagar. Vi träffas och utvärderar det vi gjort. Jag har APT och vi sitter länge och pratar. Jag har bjudit på lunch och det blev samma succé som i fjol. Sallad med pasta, sallat, chark, ost, oliver och kapris till det vitlökssås, smör o bröd samt dryck. Otroligt fräscht! Sen fortsatt jobb på andra skolan. Har alltså hunnit runt på enheterna idag. Det här är min sista dag för denna termin då jag har mycket att göra. Nu lugnar det sig allt eftersom dagarna går. Mycket pappersarbete återstår ännu innan jag går på en välbehövlig ledighet. 

Mannen har varit och hämtat TV´n och nu bor den på Prästgårdsgatan 62 hos sonen. Det är bra för oss att han tog den så vi slipper förvara den. 

Makaroner som är stuvade och falukorv blev dagens middag. Inte så gott om man frågar mig, det var ju trots allt en av mina favoriträtter under min uppväxt. Men man ändrar sina smaklökar allt eftersom åldern stiger. Första dörrkarmen med foder är på plats i sonens gamla rum. 

Svägerska och svåger har kommit hit nu i kväll. De blir här i några veckor. Det var 1½ år sedan vi senast träffades på grund av den tråkiga covid som härjat så friskt i vårt land. Men nu är de här och kan ta hand om svärmor ett tag. 

Inga kommentarer: