söndag 13 juni 2021

Söndag

 

Nu är det äntligen tomt sånär som på TV´n som ska transporteras till sonen imorgon. Oj vad mycket jobb det är att flytta. Trots att vi börjat i tid, kört kartonger allt eftersom så är det otroligt mycket ska ska genom fingrarna innan det är klart. Det var väl inte så fiffigt att samtidigt komma på att vi skulle tömma stugan och isolera golvet för då har vi ju även tömt allting där också. Just nu har vi kaos med alla saker som inte är sorterade på rätt ställe men allt eftersom kommer det här att bli jättebra. Vi är nöjda att det är gjort i alla fall. 



Det är konstigt att vår fina lägenhet, jag rumsindelningen är jättebra, läget är bra men det är många andra saker som inte är bra med denna lägenhet. Nu när den är tom så tappade den helt sin själ. Det var samma med huset. Det blir liksom bara ett tomt skal kvar av alltihopa. När möbler och människor försvinner så blir det själlöst. Det är väl bra att den följer med de personer som bott och verkat där.



Nu återstår det att se om fastighetsägaren godkänner att vi slitit bort kabellister och det betyder att tapeterna far i väg och går sönder. Det är ju hursomhelst 10 år gamla vita tapeter som har gjort sitt med rejäla smutsränder där möbler och tavlor funnits tidigare.





Sen har vi städat ut gäststugan nu under kvällen. Fy vad jag är less att hålla på hela tiden. Men nu är även det gjort och det mesta av mig trots att mannen skulle fixa det. Nu är det ju inte så att han är sysslolös utan den stackaren håller på hela tiden. Idag har han tömt vårt lass och så har har sorterat så gott det nu går. Sen har han börjat att jobba med dörrkarmar som ska tillbaka så att vi får innerdörrar, som jag längtar tills hela stugan är klar.




Jag har även klippt gräset för det växer rejält nu efter det störtregn som var här hela dagen igår och den gödsel som jag lagt ut gör säkert sitt till?



Har även varit och handlat lite till alla medarbetare inför morgondagen då fritids är stängt och vi har planeringsdag hela dagen. Vet att vissa vårdnadshavare inte gillar det men det är av största vikt för vår verksamhet att vi får en chans att utvärdera för att det ska bli än bättre nästa gång vi gör en termin. 



Mannen är i kontoret och jobbar med bokföring och jag sitter just nu och tar det lugnt innan sänggående. Blir min sista stressiga dag i morgon innan jag kan trappa ner lite innan det är dags för mig att få semester om drygt 2 veckor. Oj som jag längtar för det kommer verkligen att behövas lite ledighet efter detta skolår. 









Inga kommentarer: