fredag 11 juni 2021

Skolavslutning

 

I vår lilla stad vid havet i norra Sverige är det skolavslutning för grundskolan samt examen för gymnasiet. För ett år sedan skrev jag i min dagbok att det var en konstig skolavslutning men det kommer ett nytt år nästa år. Nu är vi på nästa år och vi har det än värre i vår pandemi. Men det här året var vi lite mer förberedda på att det kunde bli en skolavslutning med inspelat material och det får såklart bra men jag föredrar en traditionell skolavslutning om jag får välja. 

En fin dag att fira det på då det är jättefint väder men tyvärr blåsigt här ute redan under morgonen. Sen när dagen var slut och jag kom hem så var det än värre med blåsten och nu vid 21 så har det äntligen mojnat.

Rökt lax på tunnbröd, det var förrätten och så stekt torsk med pressad potatis och blurre blance sås till. Otroligt gott var det! Vattning i krukor och ute trots att det ska regna i morgon men det tar vi då. Har kunnat sitta ute hela kvällen och det är ju helt fantastiskt. Älskar sommaren. 



Inga kommentarer: