måndag 21 juni 2021

21 juni


Ljusaste dagen på året men inte hos oss. Fy vad det regnat, här har det kommit ca 38 mm, åska, blixtar, muller, spöregn och lätt regn. Inte så mysigt väder. När jag i morse mötte upp städenheten för lägenheten så var det som att himlen var öppen. Jag var absolut sjöblöt, mina gula skor bytte färg och blev mörka, jeansen var något fuktiga och även min regnjacka var blöt ändå på insidan. Fy och dyblöt är inte kul. Damerna har städat i 10,5 timmar så nu hoppas jag det räcker bra för hyresvärden? Det får vi se på torsdag.

Fint väder en stund innan det nu har mulnat igen så nu är jag ganska less då det inte verkar komma sol och värme här på många dagar. Har plockat upp lax som vi frös in igår för att få bort ev ohyra som kan finnas i den. Nu ska den gravas och jag hoppas att det blir väldigt gott?

Har handlat idag och det är inte bara jag som tänkte vara ute i god tid inför midsommar. Det var mycket folk och det känns inte då bra men vad ska jag göra. Tyvärr hade jag inte förberett mig så bra för då hade jag kunnat handla via nätet men då måste man vara ute i god tid.


Inga kommentarer: