lördag 19 juni 2021

19:e juni


Ofta har det varit midsommarafton denna dag, så var det ifjol men i år är allting 1 vecka senare. Sol i morse och allt mer mulnande allt eftersom dagen har gått. Det har varit runt 15 grader och det är inte varmt! Vi började dagen med att packa ur alla IKEA sakerna och så åkte vi till Bygma för att hämta vår balkongdörr. Det är en tung pjäs på en pall. Köpte lite fog, silikon och latex på vägen hem igen.

Sen har dagen gått åt till att montera min garderob för min duktiga man. Det har tagit från 11-20, det är drygt som bara den. Jag har stått för markservice och håll hjälp när det behövts. Jag har vattnat alla krukor och planteringar, varit och plockat syrener, lupiner, midsommarblomster, smörblommor och hundkex. Det är sommar det! Sen har jag klippt gräset och nu i kväll har jag gödslat för nu kommer regnet som det ser ut. Grannen har fest, det är deras son som har klassfest tur att de satt upp ett partytält för de lär få en blöt fest kanske på flera plan....

Nu blir det TV kväll för oss när mannen kommit ut ur duschen. 

Inga kommentarer: