måndag 28 juni 2021

Sista arbetsveckan


Jag steg upp i vanlig tid för jobbet och sa Hej då till våra sommargäster som åkte mot Storforsen och sen Jokkmokk. Min man har sin första semesterdag idag men även han steg upp för att hinna med att vinka adjö. Svärmor ville inte att de skulle åka och det kan jag ju förstå då det hänt mycket mer i hennes liv under dessa 2 veckor än under de sista 1½ åren. Nu är hon ensam igen och hennes dagar blir ju torftiga.

Har besökt båda enheterna idag och det är inte många elever på plats dessa sista veckorna av denna vårtermin. 

Jag har varit på RAWI och återlämnat alla nycklar. Nu har vi ingen lägenhet längre, det känns helt ok just nu. Vi får se om det känns på samma sätt i november? Det återstår att se...

Vi har varit på ett spontanbesök till Lyckovägen och det är länge sedan vi tog oss den tiden för renovering, flytt och pandemi. Men det var trevligt att få surra en liten stund. Sen åkte vi till Bondö marinan för att kolla in båtar. Fin kväll och en fin och varm dag har gjort att jag vattnat igenom alla krukor nu under kvällen. Jag kan lova att myggorna gillar mig när det är fukt i gräset.

Idag har fågelungar kommit ut, flugsnappare och bofinkar har jag sett. Det finns även en vit katt här som jag försöker hålla på avstånd från tomten, det går väl sådär.

Inga kommentarer: