söndag 27 juni 2021

Sköna söndag


Sitter och kollar på ett program som heter "Svensk TV-historia" Fräcka fredag heter programmet. Det var väldigt provokativt för sin tid. Idag hade knappt någon lyft på ögonbrynet åt det hela. 

En dag med mulet och solsken om vartannat. Mest mulet dock och det är tråkigt men kvällarna är fina och det är ju det underliga denna sommar. Jag drog härifrån med släpet som jag återlämnat till G och mamma. Vi fick jord häromdagen och nu är den utskottad och insådd så att vi får bättre gräs nedanför vår stuga. Det har varit minnesstund för Märtas bror Jan Abelsson via nätet. Jag deltog inte utan jag åkte till vännen i Bergsviken för att surra på ett tag. Sen till kyrkogården och där var det fint och lyste rött och vitt av årets blommor.

Har tvättat en några maskiner så det är renbäddat i sängen när jag ska gå och lägga mig om en stund. Gillar det så mycket, både rena sängkläder och att gå och sova. Jag laddar för en ny arbetsvecka och den blir kort innan jag tar en välförtjänst semester i 6 veckor. Så otroligt skönt.  Mannen börjar sin semester imorgon så han hinner njuta ensam några dagar innan jag också finns hemma. Svåger och svägerska lämnar Piteå imorgon bitti efter 2 veckor i Piteå. 

Inga kommentarer: