onsdag 9 december 2020

Virrpanna


 Huvudvärk från helvetet idag då jag redan vaknade med den i morse. Kände av den redan i går kväll men det är aldrig bra att vakna med huvudvärk. Hem efter lunch och med Immigran i kroppen så sov jag i 2 timmar. Sen var det mesta borta så jag kunde jobba vidare här hemifrån. Dock har jag känt mig konstig i skallen hela dagen och nu är jag yrslig men det brukar ju gå över?

Morfars status är att han är glad och skrattar en del, febern verkar vara borta, han ligger och sover mycket men blir glad när det kommer någon. Vi vet inte om katetern är kvar för det glömde de att kolla. Pencillin brukar ju göra sitt ganska snabbt. Nu håller vi tummarna att det går vägen så att han får piggna på sig.

Jag är virrig och glömsk. För mig känns det som att jag var på cellprovtagning 2014 och jag trodde inte jag blivit kallad sen dess. Ringde idag och kollade om jag fallit ur systemet och jag fick då veta att i mars 2019 var jag där!! Varför kommer jag inte i håg det? Kollade i min almanacka och javisst där stod det cellprov kl 11.15. Nu har jag rannsakat mig och kommit på att det var på lasarettet och jag har en känsla att jag satt i ett litet väntrum och sen i en korridor. Skönt att veta att jag tagit det men konstigt att jag knappt kommer ihåg det. 

Inga kommentarer: