tisdag 8 december 2020

APT


 En något ljusare dag än de senaste dagarna. Har faktiskt kommit någon enstaka snöflinga idag men tyvärr så var det bara några få under en kort stund. 

Mannen har jobbat hemifrån under förmiddagen och jag har suttit hemma en stund för att förbereda inför APT. Så otroligt dåligt det har gått. Har inte kommit åt mina saker på datorn. IT-avd har försökt att hjälpa mig så jag fick gå till Stadsporten för att komma åt nätverket och kontakta IT via dator. Gick hem igen och då brakade det ihop igen och då gick jag till Stöd till familj som jag kallar soc. Där satt jag i väntrummet och kopplade upp mig till kommunens nätverk igen. Hem igen och då var jag ganska less. Början på dagens APT var en kortare föreläsning av Ingela Johansson om vad som händer med oss vid en pandemi som vi kämpar emot. Stress, oro och trötthet är ju vanligt då vi matas med information som ska tas emot på något sätt. Sen hade vi allmänna frågor och information. Vid 18.30 var vi färdiga och de flesta var hemma. 

Sen har vi julhandlat vid 19.30. Några människor men vissa uppträder korkat som bara den. En kvinna med munskydd, svarta kläder och neddragen mössa hade en liten korg och hon hann överallt, Tog hela tiden i varor och undersökte allt. Hon gick igenom varje förpackning med grönkål, klämde och kände och trots det så köpte hon inget. När vi kom mot kassan så hade hon inte hunnit längre trots ett litet antal varor i hennes korg. Vi hade då lastat en hel vagn full och gick 1300 kr fattigare från Ica. Kan bara konstatera att vi är alla olika effektiva. Vill ju vara så kort tid som möjligt i dessa möten.

Inga kommentarer: