fredag 25 december 2020

Juldagen



Vi missade julottan i vanlig ordning trots att jag kunde se den på Facebook från Hortlax församling men det är alltså inte gjort.

Efter frukost och lite lugn och ro så åkte vi till stugan för en promenad. Det blåste en del så min nya mössa kom väl till pass. När vi hade kommit tillbaka så tänkte vi fika men så kom vi på att det var lunchdags så vi åkte tillbaka till stan för att äta. Kollade även efter en återvinningsstation mot Backen hållet men det finns ingen. Konstigt så få stationer vi har. Klubbgärdet och Munksund är de bästa tycker jag. Men det skulle behövas ytterligare ställen att lämna återvinning på.

Mannen gick till svärmor och den lilla luriga damen har varit på systemet dagen innan julafton. Jag kan lova att min man är ganska besviken och upprörd. Jag tänker att hon är glömsk och kom inte ihåg Covid faran i vårt samhälle trots stora skyltar på hennes ytterdörr som varnar för detta. Suget efter alkohol kan vara otroligt starkt. Under den tiden så sov jag en stund på soffan, skönt med en liten vila.

Sonen på middag och det blev julmat även denna dag. Gott än så länge bra att vår familj gillar julmat då det likaså finns och det är lätt att fixa middag. Glass och chokladsås innan det var På spåret. Jäkligt svår omgång denna gång så vi skrapade med mycket möda ihop 36 poäng och 8 stjärnor. Det är sämst hittills under denna säsong.


Inga kommentarer: