lördag 26 december 2020

Annandagen

 




Lördag och Annandagen så årets julhelg är ju lite längre då det är söndag imorgon så den blir 4 dagar detta år. Inte vet jag om det är någon fördel men ledig är vi i alla fall. Hur kopplar du av under julhelgen? 

Jag gör så otroligt lite just nu så jag blir rastlös. Men det är bra att ha tråkigt och att göra ingenting. Vi packade upp 1000 bitars pusslet igår och har börjat att sortera bitar efter färg. Det kan vara en avkoppling för någon, en annan läser, ser på TV eller är på promenader. En blandning av allt detta passar mig bra. En psykolog på TV berättar att miljöombyte är ett bra sätt att koppla av. Vi åker till stugan för en natt så det får bli mitt miljöombyte. Det ska komma rejält med snö så vi blir väl insnöade..... Trots lite jobb med snön så blir det ljusare och vackert ute. 

Jag åker även till morfar en stund, hans status var lika med skillnaden att han hade suttit uppe en stund igår. 


Inga kommentarer: