onsdag 30 december 2020

2020



Gjorde du något 2020 som du aldrig gjort förut?

Jag åkte till Kanarieöarna, känns som att de flesta jag känner har varit där.

Genomdrev du någon stor förändring?

Jag ändrade i min kost, det har jag gjort tidigare men denna gång var jag motiverad ett tag....nya tag snart igen.

Vilket datum från 2020 kommer du alltid att minnas?

1/10 då jag och mamma åkte från Umeå med hoppfullt besked kring hennes lyckade behandling.

Dog någon som stod dig nära?

? Morfar är inte alls pigg och han kommer att gå bort inom kort.

Vilka länder besökte du?

Vi hann ju med att åkte till Gran Canaria innan pandemin bröt ut. Precis när vi kom hem så brakade allt lös i vårt land.

Bästa köpet?

Den nya bilen, i höstas tyckte jag bara att den var stor men nu när det är vinterväglag så är den stabil och bra.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att mammas kropp återhämtar sig men det går sakta och det finns fortfarande problem men jämför jag med i somras så är det skillnad.

Saknar du något under 2020 som du vill ha 2021?

Umgänge med människor som ger mig energi, som jag kan skratta tillsammans med och middagar.

Vad önskar du att du gjort mer?

Hållit kontakt med folk, jag kunde ringt/kört Messenger och frågat hur alla hade det.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig mindre.

Favoritserier under året?

Familjen Bridgerton, The Queens gambit och svenska favoriten Vår tid är nu.

Bästa boken du läst 2020?

Där kräftorna sjunger och så hittade jag serien De sju systrarna.

Största musikaliska upptäckten?

Varje år när jag ser Så mycket bättre hittar jag någon ny artist och denna gång var det Ana Diaz.

Vad är din största framgång på jobbet 2020?

Att medarbetarna och jag slitit och jobbat tillsammans för att få våra enheter väl fungerande under detta år.

Största framgång på det privata planet?

Att jag orkat med och inte är utbränd.



Största misstaget?

Is med kallsnö ovanpå som gjorde att jag kraschade in i soprummet och jag fick en postlåda på huven till bilen som blev helt förstörd.

Vad spenderade du mest pengar på?

Bilen men även på mat, att fylla frysen med kött, fisk och löjrom.

Något du önskade dig och fick?

Mössa, nattlinne och morgonrock i julklapp

Något du önskade dig och inte fick?

Om vi pratar saker så var det en bok om adventskalendern 60 år, men i övrigt säger jag sällskap av släkt och vänner. Kunnat besöka morfar och pratat än mer med honom.

Vad gjorde du på din födelsedag 2020?

Fikade utomhus med familjen och några vänner.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Om inte Corona fanns, så otroligt många drabbade av denna pandemi. Den oro som jag har känt har gjort mig nedstämd av och till.

Vad fick dig att må bra?

När jag får vara med de jag älskar.

De bästa nya människorna du träffat?

Kommer inte på några just nu.

Mest stolt över?

Sonen och att jag håller ihop mitt liv, har ett jobb som jag gillar och en familj som gillar att umgås. Att sonen  tycker om mig och att han vill vara med mig.

Högsta önskan just nu?

Att vaccinet som kommer ska göra att vi kan börja umgås igen. Att morfar får ett lugnt avslut på sitt långa liv. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Oroa mig mindre och stressa mindre. 









Inga kommentarer: