måndag 21 december 2020

Sista skolveckan

 Sista 2 skälvande skoldagarna av denna termin. I morgon så är det dessutom kort dag och eleverna slutar kring lunch. Även jag ska göra en kort dag och så har jag semester på onsdag. Inte för att jag har något speciellt som jag ska göra utan bara för att jag kan och behöver vara ledig. Det betyder att jag ska stiga upp kl 6.00 i morgon och så nästa gång jag ställer klockan är torsdag 7/1-21. Jag ska jobba lite hemifrån efter nyår men det behöver inte ske så tidigt på morgonen. 

Det slaskar ute och det är grått, grått och grått med 2-3 plusgrader så det är inte något julväder precis.


Idag är det Tomas dagen och har det vänt kl 11.03, vaddå tänker ni? Ja nu har det vänt och vi kommer att få ljusare om några veckor. Så som vi behöver det detta dystra år som varit. Sol och ljus är det vi behöver just nu. Tillsammans med hopp så fixar vi detta.



Inga kommentarer: