onsdag 4 november 2020

USA valet

 
För 4 år sedan så gick USA till valurnorna och då stod valet mellan Hillary Clinton och Donald Trump. Trots mer än 3miljoner fler röster än sin motståndare så vann Trump de viktigaste områdena och fick flest elektoder. Det är ett konstigt system tycker jag att en av världens demokratier inte är så demokratisk. Jag blev så förvånad att detta stora land valde en i mitt tycke en clown till president. Karln har dessutom gjort mycket konstigt under 4 år och lögner, fejk news och annat dravel har han messat om under denna tid. Att han dessutom fortfarande är populär i detta land är för mig en gåta som jag inte förstår. När jag pratat med folk i USA så är många nöjda då de fått tillbaka jobb och annat. Nu har det varit ett nytt val och de räknar fortfarande rösterna och jag håller mina tummar att inte Trump vinner ytterligare för 4 år. Undrar om ens USA är en demokrati om detta händer? Joe Biden är mest troligt ingen stjärna med sina 78 år men det måste ju bara vara bättre. Trump har redan utropat sig till vinnare och tycker att de kan sluta räkna röster, ja ni hör ju vilken dåre!!

Igår kväll kände mannen att det var något i hans kropp men ingen förkylning just då. Han tog lite pick och pack och åkte till stugan. Han jobbar hemifrån även idag och i morgon. Någon förkylning har inte dykt upp ännu i alla fall men han blir kvar någon dag till. Om det är sämre i morgon så får han åka och göra ett covid-19 test. 

Jag och sonen har städat lite idag och så tog vi middag på Bastard Burgers innan vi åkte till återvinningen med tidningar. Sen handlade vi mat så nu klarar han sig ett tag. 

Inga kommentarer: