torsdag 12 november 2020

Hemma jobb

 

Dagen startade vid 6.30 och fler är sjuka men det löser sig så bra tack vare fantastiska medarbetare som löser det mesta.

Både jag och mannen har jobbat hemifrån idag, han med föreläsningar och jag med konferens. Har funkat bra då vi suttit i varsitt rum och lyssnat. Så lunch och så en liten paus för mig då jag och mamma åkte och besökte morfar. Tror mig veta att de snart stänger för besök igen? Vore ju tråkigt men inte lika trist som i våras då han var pigg och saknade sällskap. Idag är det en liten trött gubbe som har tappat många av sina funktioner. Han är tillbaka när han var ung och funderar mycket kring sina egna föräldrar. Tänk vad mycket som kan förändras på kort tid. Tråkig utveckling men han är ju väldigt gammal så det är ju livets gång.

Restriktioner för vår region kom ju i går och det verkar som att det faktiskt har gått in hos människor i vår stad. Lugnt ute på Storgatan och inte så många på Espresso House, tack och lov! Gjorde ett kort besök på Kvantum då jag har handlat via nätet. Tråkigt att det var andra gången jag gjorde det och andra gången jag fick göra en reklamation. En citron var helt möglig och så saknade jag 2 hyacinter. Men jag hade fått 2 förpackningar tomater plus den jag hade beställd så jag har mycket tomater nu då jag fick behålla dem. Däremot har jag varit på ett tomt Buketten och köpt 5 vita hyacinter så nu har jag något att se fram emot då de förhoppningsvis snart slår ut och den underbara doften gör lite julstämning hemma hos oss.


Inga kommentarer: