tisdag 24 november 2020

Bokcirkel


 Full rulle hela dagen då jag har medarbetarsamtal som pågår denna och nästa vecka. Trevligt men tidskrävande. Funkar bra denna veckan då det inte känns stressigt då nästan alla medarbetare är tillbaka på jobbet. Det underlättar otroligt mycket.

Hemma efter 16.40 och mannen hade då börjat med maten som idag blev köttfärssås och spagetti, så gott och så klassiskt. Har dragit en väldigt snabb vända på stan och jag kan lova att det inte var mycket folk, det var i princip inga människor. Det är helt rätt i detta läge men det är synd om alla näringsidkare. Men så är det i alla fall. Har bestämt mig för att vara lite #lokalhero och köpa Helgpåsar till medarbetarna. Det blir bra och så får vi stötta en lokal restaurang.

Litteraturcirkel idag och vi har läst Goda grannar av Mattias Edvardsson. En oväntad bok med ett slut som inte var alldeles klart förrän man läst den sista raden. Har bakat till fredagsfikat som ligger på mig. Sen har jag gjort några julgrupper. Nu kan advent komma för det mesta är klart. 

Vädret är soligt i november och det hör inte till vanligheterna. Idag har det blivit lite kallare så det är ca -6 grader och imorgon ska det komma snö. Kanske bra att det kommer tillslut. Covid smyger sig närmare och nu har systers familj det. Hoppas bara att ingen blir allvarligt sjuk. 

Inga kommentarer: