fredag 6 november 2020

Gustav Adolf


 6/11 är det Gustav Adolf dagen. 4 personer jag känner fyller år och i vanliga fall så brukar det vara snö och vitt ute. Om vi tänker hur mycket snö det kom alldeles nyss men nu är allt borta och det har med råge regnat bort. En vecka med otroligt mycket blåst men nu är det fina dagar med +8 och sol. Så gott det går med solen i november i Piteå, den är låg men om man är uppmärksam så är det otroligt vackra färger som finns vissa stunder.

Mannen är kvar i stugan och han lade ut en otroligt vacker bild från soluppgången i morse. Sen har han varit och tagit ett Covid-19 självtest idag. Inte lätt att stoppa upp en tops på sig själv så att den tar i tårkanalen och så svepa runt lite, samma i halsen. Nu hoppas vi på att det är negativt och så länge vi inte vet så blir han kvar där. Det går ju ingen nöd på någon av oss men det är lite trist på kvällarna att vara själv.

Sonen har varit hit och ätit och vi köpte från Thai Garden, inte så gott för min mat var kall. Där ska jag inte köpa någon mer gång. Har kollat på presidentvalet och nu är det nära att Joe Biden har vunnit och nu får Donald Trump bli tyst och gratulera den nya presidenten. Vilket spektakel den mannen gör utav det hela, han beter sig som en idiot enligt mig och min syn på demokratin.

Tog en promenad i dag till svärfars grav och tänt ett ljus inför farsdag. Har även varit till svärmor och pratat lite med henne och levererat lite vin inför helgen.


Inga kommentarer: