söndag 22 november 2020

Stughäng

 
Igår kring lunch så åkte jag till stugan och då var mannen redan där. En rätt så blåsig dag då jag var mestadels inomhus och passade på att julpynta lite. Det blev mysigt och då nästan all snö försvunnit så gick det att plocka små tallar med rot och även mossa plockade jag en del. Det är i alla fall mysigt med pynt och stjärnor. 

Vi eldade upp bastun så kroppen fick en värmechock som den så väl behövde. Så blev det innanlår, Karl-Johan sås och hasselbackspotatis. Lite löjrom hann vi också med. Sen TV för hela slanten och vi kollade på Så ska det låta. Jag gillar det mesta i musikväg men jag har svårare för rap. Silvana Imam är säkert duktig men jag förstår inte hennes aggressivitet och framtoning som ser sur ut. Kanske är det bara som de klipper ihop programmet? Nu har hon medverkat klart och det gör mig inget.


Efter en fantastiks soluppgång och en hotellpråm som lämnade Piteå efter några år så packade jag ihop och åkte mot stan. Ännu en gång har jag tagit med mig mina och mannens nycklar till stugan. Jädrans vilka kleptoman fasoner.... Tur att det löser sig i alla fall. Har pyntat lite här hemma också men det är inte alls klart så det blir en fortsättning när andan faller på. 

Ska yoga om en stund med Vivi och det blir så skönt, behöver verkligen den avslappning som det ger efteråt. Prommins idag och det var faktiskt en hel del folk på stan. Däremot i fredags så fick ju alla krogar/barer sluta servera alkohol efter 22.00 så det var helt stilla på stan. Bra beslut trots att det drabbar de som har det tufft i dessa tider. Men vi måste få slut på smittspridningen som råder.


Inga kommentarer: