fredag 20 november 2020

Helgen är här

 Vaknade strax före 6.00 av att mannen satt på sängkanten. Han verkade trött så jag erbjöd mig att väcka honom vid 6.30 och han lade sig ner för att sedan efter en kort stund säga att han ändå var så pass vaken. Det blev samma för mig så jag steg upp vid 6.00 och så är dagen igång. Det är verkligen ingen lugn stund i mitt jobb men jag kan lova att dagarna går snabbt. Inga fler sjuka så vi klarade oss med -3 idag också. Tuffa tider för alla just nu. Idag har i alla fall riktlinjerna ändrats för begravningar så nu får man vara 20 i stället för 8 som var föreslaget. Dessutom så träder nya riktlinjer i kraft idag så efter 22.00 ska inga pubar servera alkohol. Bra beslut tycker jag i alla fall, kanske synd om krogvärlden men det dör folk i vårt land på grund av pandemin. 


Sen lunch och så lite Teamsmöten. Har tvättat under eftermiddag och det gick bra då jag kunde börja redan på tiden innan min. Plankstek på dagens meny och sonen var här i vanlig ordning. Gott och så saffranssemlor från Ekbergs. Lite Local Hero där för vår familj.

Idol och vi hejar på Nadia från Piteå och den tjejen kan verkligen sjunga. Heja heja!

Inga kommentarer: