torsdag 19 november 2020

Snöstorm


 Idag har det kommit rejält med snö och alla elever i skolan är så lyckliga. Det är inte jag men det är bara att stå ut. Det bli i alla fall lite ljusare ute så jag får väl tänka så det blir lite lättare. 

Dagens ocvid-19 uppdatering är en dyster historia i vårt land, län och i vår stad. Skolan i samma område har stängt idag och 4 dagar framåt då över hälften av personalen är hemma i olika åkommor. 6340 personer som har avlidit, 201055 personer som har smittats i vårt land. I Norrbotten 589 smittade förra veckan och 91 avlidna totalt. Just nu ökar det rejält i vår stad och det är framförallt 70-talister som smittats. Även 60 och 80-talister finns med på ökad smitta. Jag trodde det var mest ungdomar som fått det nu då de varit på fester men där hade jag fel. 

Torsdag och städdag eller kväll. Dessutom har jag bakat mina hallonhjärtan och det blev bra. Tror jag ska göra saffransdrömmar lite senare. Drömmar är ju gott att doppa i kaffe!

Inga kommentarer: