torsdag 1 juli 2021

Välkommen juli

 

Välkommen årets bästa månad enligt mig. Jag älskar sommaren och främst juli då det oftast är varmast och ljusast under året. Värmen gör mig gott och jag mår så mycket bättre i kroppen om det är varmt omkring mig.  Dagen började i ottan när man har semester då klockan ringde 7.20. Frukost och tidningar innan vi åkte till Luleå kl 8.30. Redan 9.15 hade vi servicetid på mercan. Under den tiden så strosade vi på Storheden och man hinner mycket på drygt 2 timmar som vi hade till förfogande. Bolist, Coop, fika, XXL, Cervera, ICA Maxi, HTH kök, Systembolaget, Lunch på Råvara och så tillbaka till Bil Dahl som för övrigt bytt namn idag till Bilia. Alla bilhandlare har bytt namn idag då de blivit uppköpta. Många bilhandlare blir idag endast agenter för sitt märke.

På vägen hem stannade vi i Rosvik och köpte ett parasoll och en fot som väger 50 kg. Sen när vi var hemma så tog jag fram dammsugaren då det är torsdag och städdag. Sen har jag unnat mig en ansiktsbehandling hos Mona, det var många år sedan sist. Skönt med en rejäl massage efter allt klämmande. Väl hemma hade mannen börjat med maten och idag blev det Caesarsallad som vi gillar så mycket. Vi firade med ett vin från Moldavien för idag är riktiga dagen då lägenheten inte är vår att förfoga över längre kl 12.00 skulle nycklar vara återlämnade. Nu gjorde vi det i måndags så vi har ju varit fria några dagar nu.


Inga kommentarer: