måndag 5 juli 2021

Ny vecka




Mannens första semestervecka är gjord och han går in på veckan nr 2, min första riktiga semester har börjat idag. Jag hade telefonen igång förra veckan men nu är den avslagen. Solen skiner och vi tar det lugnt och chillar vid poolen. Idag har det fläktat lite skönt och det behövs då det är nära 25 grader. Så otroligt skönt. 

Mannen var och klippte sig i morse och då passade han även på att handla mat. Sen tog vi oss en tur till stan nu innan kl 18.00. Apoteket och apoteket fick då ett besök av oss. Sen rester som var otroligt goda då vi grillade gårdagens kött och så lite sallad till det. Riktigt somrigt. En lugn kväll med lite fix här hemma. Bra dag idag. 

Har plockat in några pioner från egen odling idag och jag förstår inte varför jag får så få blommor trots att mina pioner är gamla nu, vad gör jag för fel. Fick även in lite svarta myror idag då de ofta bor i pioner och hjälper till att öppna upp blomman. 

Inga kommentarer: