fredag 16 juli 2021

Helg igen


En kort natt i går men nu har jag sovit i kapp då jag sovit i 10 timmar innan jag vaknade i morse av att ryggen värkte då jag helt enkelt legat för länge. Vaknade till sol men det har varit blåsigt hela dagen då det är ett väderomslag på gång. Det kommer att bli betydligt svalare än det väder som varit sista tiden. Blåsten idag har varit uppifrån skogen och då är det skönt vid garageväggen.

Jag började dagen med att handla mat och även till Arnemarks kött där jag köpte en Tomahawk. Grillat blev det i kväll tillsammans med sonen i vanlig fredagsanda. Köttet var magiskt tillsammans med kryddsmör. Mer behövs inte när köttet är så gott.

 Mannen har monterat färdigt vår fönsterdörr och jag är så nöjd, nu behöver den bara bli ren så är allting helt ok. En lugn kväll med fint väder och nu vid 23.00 är det 17 grader. Jag vattnar just nu gräsmattan som blivit ordentligt bränd av all den sol som strålat den sista tiden. 

Inga kommentarer: