tisdag 20 juli 2021

Fryser


Dagen började i vanlig ordning med att jag tog cykeln och hämtade tidningarna. Vilken tur att jag hade en långärmad tröja på mig för det är kallt ute. Idag har det kommit upp till 15 grader och det har varit regnskurar men även sol. Det fanns en plats som blåsten inte nådde idag och det var bakom dörren på altan vid garaget, där kunde jag sitta en stund med shorts och t-shirt utan att frysa.

Vi har varit till soptippen med ett stort lass idag och det är så skönt när det är borta. De som jobbade där undrade om vi hade flyttat. Då har man mycket skräp med sig.Sen har jag varit på stan och gjort några ärenden och det var mycket folk. På apoteket var det lång kö utanför så det får jag ta en annan gång. Åkte även förbi mamma och där var det full rulle av 3 små troll med föräldrar. Kul att träffa alla en liten stund. Har även visat upp min bilruta där jag fått ett stenskott så nästa torsdag ska jag få det fixat. Blir bra att göra det innan vintern då det annars kommer att bli en frostsprängning och då måste jag ju byta hela rutan. 

Idag är det 5 år sedan vårt fantastiska Kust slog upp sina portar. Tänk vad det hotellet och restaurang Tage förgyllt vår lilla stad här i norr.

Nu Allsången och så Morden i Midsomer. Jag har ett hoppande hjärta idag och det är inte så skönt. Kan bero på att min mage inte är i ordning just nu. Får se hur det känns imorgon?

Inga kommentarer: