söndag 18 juli 2021

Alla väder


I går var första gången i mitt 56 åriga liv som jag firade födelsedag och inte hade någon morfar. Det har strax gått 7 månader sen han gick bort och det är otroligt många gånger dessa månader som jag tänker att jag ska åka förbi och hälsa på, berätta något som jag läst eller ta med honom på en utflykt. Men så kommer jag i håg att han inte finns mer. Trots hans höga ålder så är han så saknad hos mig. Jag blir så ledsen när jag tänker på det. Såklart hade han inte kunnat leva vidare i det skick han var i men det är så sorgligt att han inte finns hos oss.

Efter en regnig natt så blev det en fin dag men så kom åska, hagel, regnbåge, sol och otroligt mycket regn på samma gång. Det var ett fantastiskt ljud när det drog över oss och ut över havet. Det blev rejält kallare efter det dragit över oss. Jag har varit till båten vid Pitsund och köpt sik för att röka under veckan. 


Berit och Rickard har varit hit på cykel och hon hade med så fina sockar till mig, hemstickade med flätor. Skönt att ha till vintern. Vi har varit på en tur med bilen till Åsgatan där vi hälsade på en stund innan vi åkte vidare mot Degerberget. Oj vad jag är glad att jag inte har någon stuga där. Det är ingen trevlig väg att färdas efter. 

Mannen har idag gjort klart allting runt balkongdörren och det blev så väldigt bra. Han är duktig min man. 

Inga kommentarer: