söndag 4 juli 2021

Fourth of July


USA´s nationaldag och jag är ju ett fan av det landet. Gillar verkligen att resa runt där som turist. Skulle dock ha svårt att bosätta mig där då det är ett land fullt av motsatser och orättvisor. Att vara medelklass och fattig i det landet är inte lätt alls. De har inga säkerheter med sjukdomar, föräldraledighet, arbetslöshetsersättning och annat som finns i Sverige tack vare att vi alla hjälper till att betala våra skatter som är höga men otroligt värdefulla att ha när man drabbas på något sätt. Bra för semester men inget annat. 

Idag har vi haft drygt 30 grader varmt, en sol som steker fantastiskt skönt och en varmt fläkt från den blåst som kommer från havet. En vandring på stranden av badgäster och helt fantastiskt fint hela dagen. Jag har flutit runt i poolen men en hatt på skallen som skydd för solen. Sen har jag även tvättat sängkläder så nu är det renbäddat och fräscht. 


Vi grillade innanlår av älg och det var så otroligt mört. Sen fräste jag lök, squash, svartkål, vitlök, vin och kryddor. Sen när det kokat in så hyvlade jag parmesan och så strödde jag över mandel. Riktigt gott blev det. Sen tog vi cyklarna och tog en repa till Havsbadet för att kolla in L & A som har en säsongsplats för sin fina vagn. Mysigt att dricka lite tea. 

Nu är alla blommor vattnade och det torkar förfärligt mycket nu på grund av värmen. Gräset skulle behöva klippas men då kommer det att brännas vid så det för bli långt ett tag nu. Värmen ser ut att fortsätta under veckan och jag tackar för det. Oj så skönt det är.

Inga kommentarer: