fredag 2 juli 2021

Pålmark

 


Vi startade dagen i Pålmark då vi besökt Villa Varm. Vi var där en dryg timme och pratade kring våra tanker så att vi får hjälp att få ner det på papper. Hoppas de presenterar något fiffigt för oss i höst.

Sommarens varmast dag med 27 grader har det varit idag och inte speciellt mycket vind. Igår gick det vitt på havet och idag så har det varit lugnt. Fantastiskt skönt. Vi har även köpt en Luftkonditionering till sonen och den är levererad till honom. Hoppas det ska bli lite skönare i hans lägenhet?

Vi har ätit grillat idag med Choritzo, oxfilé, majs och krossad potatis. Den gjorde jag med kokt potatis och som krossades. Sen blandade jag med smält smör, västerbottens ost som är riven, kryddor som blandades ihop. Klicka i potatisen och så lite olivolja över. Gott tycker jag! Vilken fin kväll med värme, jag lever verkligen för sån här dagar och kvällar. Vi har varit ute till efter 23.00 och då var det runt 20 grader och helt ljust. Det är fantastiskt. Det låter från Havsbadet och det förstår jag då dem äntligen fått öppna upp lite trubadurer och After Work.


Inga kommentarer: