tisdag 27 juli 2021

Solen skiner

 Ännu en fantastisk dag med värme och sol. Det har varit kring 25 grader i dag och helt stilla. Otroligt fint!

Jag vaknade vid 8.00 och steg genast upp. Åt frukost och tog och skurade toaletten. Under eftermiddagen så tog jag även en sväng med dammsugaren. 

Idag har jag varit och uppvaktat Emil som blivit tonåring och fyller 13 år. Kom dit vid 11.30 och då sov han, ungdomar kan verkligen sova länge. Han fick ett silver halsband, en länk och även en liten slant som jag swishat åt honom.


Under kvällen så kom juntan hit. Så himla kul att få träffas igen. Vi satt utomhus och så hade vi knytis. Goda rätter hade alla med sig. Sen hade vi även vinjunta så vi drack lite av varje under kvällen. Ulla-Karin hade med mojito som hon gjorde och så avslutade vi med en jordgubbsdaqiri. Oj så gott och så trevligt det har varit att få umgås. Tala om en kväll som gett mig ny energi.

Mannen har jobbat med att montera det nya nätet vid gäststugan och så har han gjort klart bokslutet. Skönt att det är gjort för denna gång. 

Inga kommentarer: