torsdag 8 juli 2021

Sköna torsdag


Duktige mannen har jobbat på med att dra bort gammal fog för att sätta dit ny och fräsch samt göra nu silikon runt nya bänkskivor. Skönt att nu är strax köket klart. Idag har värmen fortsatt och det har varit kring 27 grader och inte mycket vind. Vi har sett och hört åskan på avstånd.

Jag åkte till Hortlax och kyrkogården där det blommade i rött och vitt. Inte lika fint på vår gamla grav från 1984 men på mormor och morfars grav var det blommigt och fint. Sen blev det lite mat på ICA i Bergsviken där jag handlar lite då och då. När jag tillslut kom hem så var mamma och G och hälsade på. De satt vid garagealtanen med svärmor och man och de hade ätit glass. Efter ett tag så gick vi in i vår stuga där det är rejält kallt då vi kör vår AC och det är så skönt.

Nu under eftermiddagen har jag badat och så har även mannen gjort i kväll. Goda hemmagjorda hamburgare på grillen är ju härligt. Jag har vattnat för blommorna och grönsakerna suktar efter vatten och det gör de klokt i dessa varma dagar. Vi har verkligen semestermood.

Inga kommentarer: