måndag 12 juli 2021

Älskar sommaren

 

Sommarnätterna är underbara och vi njuter på dagar och kvällarna som är ljumma. Dagen idag har varit solig och det har varit 27 grader. Nu söker sig folk till stranden och idag räknade jag in 15 bilar som parkerat helt galet i naturen här runt omkring. Fräckt är det men än har vi inte blivit instängda på vår gård vilket hänt andra år.

Möte för mannen tillsammans med svärmor kring hennes hjälp från hemtjänst och hemsjukvård. M behöver ingen hjälp tycker hon och hennes barn håller inte med henne i den frågan. Svårt att ta emot hjälp för svärmor och vara trevlig när de kommer för att hjälpa henne. Hon vill även välja själv vem som ska sitta med vid middagarna. Det är ju svårt då de sitter med för att kolla att hon äter och att småprata lite. Men om hon inte vill det så har de som kommer ett tufft jobb.

Jag har varit till frissan och färgat och klippt håret. Blev bra och nu har snart mitt egna hår vuxit ut och då blir jag mörkare än vad jag är just nu. Bak är det mörkt grått och just nu är det överhåret som jävlas och blir gult efter ett tag.... Tur jag har Linnea som är så duktig på att fixa det.

Jag har köpt en klänning idag på H&M och så har det kommit 1 i posten. Men inget är bra, den som köptes i stan är jättefin men färgen är gräslig till mitt hår, allt blev liksom en färg så jag försvann i den. Nu åker allting tillbaka i morgon och så får vi se. Jag tror nog att det blir bröllop i alla fall.

Inga kommentarer: