tisdag 1 augusti 2023

Över och under


Välkommen augusti eller vad man nu ska säga. En sommar går otroligt snabbt när jag ser tillbaka på den. För 2 år sedan packade vi och tömde vår lägenhet. I fjol tömde vi Märtas lägenhet och detta år så tömmer vi stugan. Oj va vi jobbar och vad jag längtar till vi inte har något mer att göra. Kanske nästa sommar?

Hyfsat väder idag men nu har det börjat att blåsa för det ska bli väderomslag med ett rejält lågtryck de kommande 4 dagarna. 


Idag har jag dragit fram de plåtar och annat skräp under stugan. Mannen har plockat ur vinden och där är det väldigt mycket saker.

Sonen har varit hit på lunch och vi grillade hamburgare innan han åkte hemåt igen för att fortsätta att jobba.

I kväll blir det bio för mig och mina vänner. Vi klär oss i rosa och kollar in den nya Barbie filmen. En film som trots temat hade ett budskap som gick fram hos alla. Livet kan vara rosa men det kan ändras snabbt och det kan man dra en parallell till dagens samhälle där mörka makter drar in och tar över. Det känns inte alls bra, i filmen så stoppade alla Barbies det upplopp som skedde. Önskar att även det ska ske i vår vanliga värld.


Inga kommentarer: