tisdag 8 augusti 2023

Blåsigt


 Vi vaknade och tog det lugnt. En väldigt blåsig dag och det har pågått hela dagen. Både strålande som och mulet under dagen. Men det är varmt med 26 grader, helt magiskt!

Mannen har tagit bort den sista altanen och kört det till tippen. Sen fick även den lilla bron hänga med i samma lass. Nu jobbar han i utbyggnaden bakom bastun som vi tänker flytta och sälja. 

Jag har varit på linsträning och det gick ju bra. Så nu är jag med linser. Inte ser jag som med glasögon men jag är ju ny på detta. Fortsättning följer. Det blir ett återbesök om några veckor då de kollar om det passar för mig att ha linser. 

Dagens middag blev en asiatisk wok med kyckling. I övrigt så är det kattens dag idag. Har haft en katt som inte ville gå ut under hela förmiddagen då det var så otroligt blåsigt. 

Meddelande från jouren idag är att det har blivit en vattenskada i en matsal. Det löser vi men det är ju alltid trist när det händer. 

Inga kommentarer: