söndag 6 augusti 2023

Heja Sverige

 

Idag har det varit match för de svenska damerna och det blev en spännande tillställning. Först förlängning och så avslutades det med straffar. Sverige vann efter en otrolig dramatik då bollen precis gick över mållinjen. 

Vi startade dagen med en tur till Bredviksberget där vi kastade den gamla altanen av tryckimpregnerat virke. Skönt att få bort den. Sen har jag plockat ur all ved, mannen har flyttat vedboden och så har jag staplat in veden igen. Sen har M även börjat att riva bort bräder på bron. 
Jag har plockat massa med Karl-Johan svamp som det finns gott om detta år. Nu är de torkade i de 2 torkarna som jag har. 
Mannen har åkt till svärmor medan jag tog ett dopp då det är 30 grader i poolen. 

Dagens middag 19.30 vilket var sent blev på Havsbadet i Tavernan. De hade endast pizza så då var det lätt att välja. Riktigt god pizza och snabba var de.
Det har varit en sommardag även idag med pålandsvinden har ju märkt hos oss. 22 grader och sol men tyvärr drar nu ett oväder upp som finns här i morgon. Just nu är det ulliga moln i mörka färger på havet. 


Inga kommentarer: