onsdag 9 augusti 2023

Onsdag


Ännu en blåsig natt har passerat men under dagen har det varit betydligt mindre vind än i går. Det har varit en fin dag med sol och drygt 20 grader. Mannen jobbar vidare och idag har han lossat på den utbyggnad som är gjort bakom bastun. Vår tanke är att ta bort och sälja bastun men nyttja det förrådet som finns där tillsvidare men det behövs en ny yttervägg på den då bastun idag står som en av väggarna på byggnaden.

Jag startade min dag på Hårstudion där jag färgade håret. En gråhårs behandling och jag blev väldigt mörk, nästan svart med lila inslag. Det ska gå bort då man tvättar håret, blir säkert bra efter ett tag. Har testat linser idag också och det funkade bra och gick snabbt att få in dessa. 

Jag har vattnat och ryckt lite ogräs, tvättat och städat stugan. Min mage har varit i olag så jag har inte lämnat gården. 

Nu har vi några trädfällare som tar ner de tallar som behöver bort innan nybyggnationen ska igång. Blir bra men det är lite jobb att dra ihop ris, elda och ta reda på stockarna. Det får bli en annan dag. 

Har idag fått veta att katten Flow, alltså Siris mamma har blivit sjuk och gått bort. Hon fick lungcancer, inte visste jag att katter kan bli sjuka på det sättet. Trist är det eftersom då kan jag inte köpa ytterligare en kattunge av samma mysiga föräldrar. 

Svärfar Bosse skulle fyllt 96 år idag om han fått vara med på detta jordeliv. 

Inga kommentarer: