fredag 11 augusti 2023

Eris


Idag har jag börjat att jobba igen efter 6 veckors semester. Vaknade 5.30 av ett antal kråkor som härjade utanför fönstret. Jag steg upp och fixade mig i ordning och var därför tidigt på jobbet. Det betyder att när jag åkte därifrån efter lunchen så hade jag jobbat många timmar. Direkt så kör allting i gång så det gäller att få igång hjärnan på en gång.

Mannen har dragit ihop det sista av riset och åkt till tippen, dessutom har han lyft stockarna som inte var kvar på vår tomt och lagt de för lagring. Bra jobbat!

Idag har våra fantastiska fotbollsdamer vunnit 8 dels finalen över Japan och då blir det match igen mot Spanien på tisdag. Wow så bra, jag hann dock inte se det då jag jobbade och satt i möten.

Eris är den nya Covid som nu tar över, den är inte farlig. Ont i kroppen, feber ganska hög, förkylning och allmänt taskig känsla. Tänk hur vi hade det för 2 år sedan, huga så oroligt och otrevlig känsla när vi då skulle börja om att jobba och träffas igen!

Plankstek blev dagens middag och det var tanken att vi skulle grilla men det drog in ett rejält oväder! Oj vad det blåste upp en stund och vad regnet vräkte ner en stund. Mycket regn rakt på från havet. Men som tur var så fick det över snabbt. Dessutom har det mojnat efter en väldigt blåsig dag. Siri har inte lämnat huset förrän nu i kväll. 

Inga kommentarer: