fredag 18 augusti 2023

Helg!!


Oj vad jag längtat efter denna dag. 2 personer har idag sagt att jag ser trött ut och så kan det minsann vara. Jag sover som en stock så det är inga problem med sömnen men det känns som att någon släpper in en bomb i måndags och så ska jag plocka upp allting som sprids omkring. Det är såklart en liknelse men för mig stämmer det bra med verkligheten.

Jag har jobbat hemma efter lunch då jag suttit en del i Teamsmöten. Sen har jag städat toaletten och fixat lite innan jag gick ut och vattnade alla krukor utomhus. Jag börjar bli ganska så less på det och inom någon vecka kommer jag att sluta och hälla ut alla krukor. Det är både skönt och sorgligt att det inte kommer att växa mer innan nästa sommar. Jag tycker dock att det blir fint och lugnt när man sätter ris och belysning i riset som plockas. 

Dagens middag blev grillat och det blev så gott, innan dess så blev det toast med kantareller som plockats här ute hos oss. Mysigt att få träffa sonen som nu har endast 1 vecka kvar innan han slutar i Luleå. Blir så bra för honom att slippa att pendla. 

Inga kommentarer: