onsdag 23 augusti 2023

Nu rivs det!

 


Idag har jag varit och testat igen för att bli blodgivare. Jag har varit det tidigare men hade alltid på gränsen till vad man måste ha för blodvärde. Idag efter hela processen som man ska genomgå så hade jag 118 i blodvärde och men behöver ha ett värde på 125 så nu är det tack och hej, jag ska inte vara blodgivare. 

Under dagen så har Hellströms grävare kommit hit. En superduktig kille kör den och han plockar ner stugan bit för bit. Jag är grymt imponerad av hans kunskaper. Han river med värdighet. Nu under kvällen har jag och mannen varit ute och städat lite. Vi har plockat träull och krattat igenom sågspånet för att hitta små bitar av det samt spånskiva som ska sorteras. I morgon vid lunch


så beräknas det vara klart?

Siri är sur för hon har inte fått vara ute idag. En liten stund har vi varit ute med koppel. Sen lämnade jag henne fastbunden medan jag gick in i 1 minut och då hade hon krånglat sig lös och stod då mitt i sågspånet!



Inga kommentarer: