onsdag 16 augusti 2023

Onsdag

 


Vaknade till smattrande regn som avtog allt eftersom och när jag åkte till jobbet så var det bara blött men inte någon nederbörd. Miljarder saker att göra även idag då det är så många frågor att svara på såhär i början. 

Lunchen tog vår familj tillsammans i stan och sonen bjöd oss på lunch, så trevligt. Sen till lilla enheten innan jag åkte hem för att sitta och ringa till några personer.

Dagens middag skulle bli pannkaka men jag upptäckte att det fanns endast 1 ägg så då fick jag tänka om så det blev pizza på grillen. Gott blev det. Sen kom ett skyfall under ca 10 minuter, oj vad det regnade. Vårt pooltäcke fylldes så snabbt men nu har pumpen fått jobba och tömma ut allting igen. Siri var ute en stund i regnet så hon har jag frotterat när hon kom inspringande igen. Det har däremot varit en väldigt varm dag med 21 grader och hög luftfuktighet. Det är tungt att andas och kläderna har svårt att torka. 

Nu blinkar det i lyset så vi får se om det blir någon åska hos oss. Hoppas verkligen att vi slipper det. Denna sommar har det inte åskat ute hos oss. Men nu händer det, åska och regn i massor i flera perioder. Dags att tömma pooltäcket igen!

Inga kommentarer: