tisdag 22 augusti 2023

10 månader


Katten Siri fyller 10 månader och börjar vara stora damen. En dam med aptit på jakt. Tänk vad denna instinkt sitter djupt. Idag blev bytet en fågelunge samt en groda. Grodan lekte hon med men åt inte upp den. Kanske smakar grodor inte bra?

Vi har fått besked att i morgon förmiddag så kommer grävaren och påbörjar rivning av stugan. Spännande värre tycker jag. Måste vara med en stund och titta och dokumentera det hela. Idag har de sista plattorna lyfts, jag har burit bort trädgårdsmöbler och just nu är mannen och tömmer ut säckar och det sista ur stugan innan den blir obrukbar. I och för sig är den redan väldigt obrukbar då det endast är ett skal. 

Jag har bakat en kaka med röda vinbär som jag plockat hos syster igår. Nu är det gjort och jag hoppas att den ska vara god?



Inga kommentarer: