torsdag 30 december 2021

Näst sista dagen


En svart/vit dag med behaglig temperatur med -4 grader. Det är riktigt skönt ute. Jag började min dag med att åka till Hortlax för att tända ljus på gravarna och så åkte jag förbi A på vägen tillbaka mot stan. Där bjöds jag på skinkmacka och tea. Gott och trevligt med lite surr en stund. 

Mot staden för att hämta upp sonen och så åt vi lunch och han köpte 2 par jeans. Jag hämtade ett paket på Coop, en försenad julklapp som sonen får till nyår i stället. Det är ett smart sätt att hämta paket i en röd stor vägg med boxar. Jag får en kod och när man knappar in den så öppnas en av boxarna och du hämtar ditt paket. Instabox heter det och det är ju otroligt smidigt. För övrigt är det knöktjockt med folk på stan. Många lever just nu som att vi inte lever i en pandemi. 

Lite sorglig statistik över detta:

5409427 personer har avlidit i världen

281513153 har bekräftats smittade globalt

9009765561 vaccindoser har administrerats

15286 har rapporterats avlidna i Sverige

1294560 fall av covid smittade i Sverige

81,6% av Svenskarna 12 år eller äldre är full vaccinerade

I kväll blir det en nyårsmiddag med familjen då vi imorgon är med våra vänner och firar här hemma. Vi kör en plankstek och pannacotta till dessert. Blir kul men tyvärr visas "På spåret" först imorgon så vi får roa oss med annat. 

Inga kommentarer: