onsdag 22 december 2021

Jullov


En otroligt kall dag med -24 grader, fin blek sol men alldeles för kallt för mig. Har varit till båda enheterna och önskat God Jul. Fick en fin amaryllis och igår fick jag maskrosmarmelad, ska bli så spännande att smaka den. Sen så avslutade jag med lunch och så när alla elever slutat och endast fritids var kvar så checkade jag ut för idag. Har eldat i kaminen och så tvättat lite. Just nu håller jag på att koka potatis och ägg för nu ska det sista fixas inför julen. Ska även griljera skinkan.

Sonen har varit hit men det var först lite meckande. Hans bil startade inte så jag åkte dit med en batteriladdare som jag startade, sen åkte han med mig hit. Han slog in sina julklappar och sen såg vi en del av en julfilm. Mannen kom hem så vi åt och så blev sonen hemskjutsad igen. 

I övrigt en bra dag och snart är jag lite ledig och det ska bli så otroligt skönt.

Inga kommentarer: